Translate

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

.

ShareThis

Taiwan: Independent Radio Broadcasters at Peril in Taiwan


Radio Taiwan International (RTI) substation in Tianma has 20 antennas, each 75 meters high, forming a circle. Its coverage area is no. 1 in the world. RTI is planning to shut down its substations and end its contracts with Sound of Hope Radio and Radio Free Asia, which have been broadcasting uncensored news to the mainland. (Li Yuan/The Epoch Times)
By Li Miaoren/Epoch Times Staff - April 25, 2013
Media freedom in Taiwan is again under attack by political forces from mainland China, resulting in a sudden decision by Radio Taiwan International (RTI) to dismantle two of its substations. Among RTI’s customers who will lose their contracts are Sound of Hope Radio and Radio Free Asia, which have played an important role in broadcasting uncensored news to the mainland.
Earlier this month, RTI’s largest customer, Sound of Hope Radio (SOH), received a notice that the Huwei substation in Yunlin County will be dismantled beginning June 1. The eight radio antennas pointing towards China will be removed ahead of schedule, and the broadcasting business will also stop at the end of May.
Tainan, another RTI substation in Tianma, will also be dismantled in a few months’ time, according to an insider.
This has caused great concern at SOH headquarters in California. SOH has worked with RTI for over nine years, utilizing RTI’s shortwave spectrum to broadcast independent news programs from the West into mainland China.
According to insider information, RTI high-level executives visited mainland China at the end of February. Soon after, RTI announced its intention to take down the two substations.
Following the removal of the substations, RTI will terminate all its rebroadcasting customers and also stop its own shortwave broadcasting, and develop a mobile platform and Internet broadcasting instead, the insider said.
Zeng (Allen) Yong, President of SOH, told The Epoch Times he had rushed to Taiwan as he was very concerned about RTI’s move to terminate its main customers in the name of consolidating substations and eventually ending shortwave broadcasting into China–a matter of great concern to the Communist Party, which censors media in the mainland.
SOH has been doing business with RTI since 2004. At the end of 2009, due to pressure from the Party, RIT wanted to reduce SOH’s time slots by 50 percent. This move alerted the European Parliament and the U.S. Congress. A number of Congressmen publicly spoke out on the matter, forcing the Taiwanese government to step in. Coupled with pressure by Taiwan media, the cutback plan was withdrawn.
“We hope this matter is not a repeat of 2009,” Zeng said. “The Republic of China is a free and democratic country. Free media broadcasting into China plays a big role in bringing truthful information to mainland Chinese. It should be protected and encouraged, rather than suppressed and eradicated.”
Zeng appealed to Taiwan’s President Ma Ying-jeou to pay attention to the matter, saying SOH Radio, Free Asia Radio, and others have played a positive role in broadcasting free information to mainlanders. RTI’s plan to dismantle its substations looks like “some black box operation,” using shortwave radio as a bargaining chip in exchange for political interests on the other side of strait.
Written by Li Miaoren. Translation by John Wang. Written in English by Gisela Sommer.
SOURCE

0 comentarios:

Publicar un comentario

Infolinks

Google+ Followers

 
Este sitio utiliza cookies, puedes ver nuestra la política de cookies, aquí Si continuas navegando estás aceptándola
Política de cookies +